پرورش ماهیان زینتی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 18 تير 1398
بازدید : 33
نویسنده : admin

تکثیر ماهی آنجل
بی شک انجل از ماهیان شناخته شده و بسیار محبوب در آکواریم است ، ماهی آرام و زیبا که علاقمندان بسیاری دارد.
این ماهی در الگوی رنگی متنوعی به چشم میخورد که از مهمترین آنها ابروباد، کوی ، مشکی یا سفید و غیره می باشد.
ماهی انجل از خانواده سیچیلاید ها بوده و برای تکثیر این ماهی جذاب وزیبا در ابتدا نیاز به پیش مولدین مناسب از نظر فرم بدن ، رنگ ، کشیدگی باله پشتی و همچنین از نظرتغذیه ( باید به ماهیانی که برای تکثیر نگهداری کرد به طور ویژه رسیدگی شود) داریم که برای این منظور معمولا ۱۰ تا ۱۵ عدد ماهی آماده را در یک آکواریوم ۴۰*۴۰*۱۰۰ در کنار هم قرار می دهیم تا همسر گزینی به اختیار ماهیان انجام شود.
توجه داشته باشید که انجل های باله بلند بیشتر مورد پسند بازار خواهد بود پس برای مولدگیری سعی در انتخاب انجل با باله های بلند می کنیم.

ماهیان زینتی
ماهیان زینتی
تکثیر ماهی گوپی
به جرات میتوان گفت یکی از جذابترین و متنوع ترین ماهیها گوپی نام دارد ماهی که شاید بیشتر آکواریوم داران حداقل یک بار چه موفق و چه نا موفق به سمت آن جذب شده باشند و این ماهی جادویی را تجربه کرده باشند.
این ماهی به دلیل روش تولید مثلی خارق العاده ای که دارد مانند چند گونه زنده زای دیگر، بسیاری از مارا به تجربه تکثیر این ماهی ترغیب میکند اما دلیل وجود تمایل بیشتر به سمت تکثیر گوپی نسبت به گونه های دیگرزنده زا، تنوع نژادی بسیار بالا در این ماهی میباشد حتی غیر حرفه ای ترین افراد با تلفیق دو نژاد متفاوت میتوانند رنگ و طرح جدیدی را بوجود آورند که شاید در تمام دنیا تک باشد و مختص خودشان باشد ( که البته برای تبدیل کردن این ماهی جدید به یک نژاد راه طولانی و سختی باید طی شود)

ماهیان زینتی

 

تکثیر ماهی لوچ دلقک
نام : لوچ دلقک

نام علمی : Botia Macracanthus

زیستگاه اصلی : بورنه آ و سوماترا

خصوصیات فیزیکوشیمیایی : دما = ۸۷-۷۳ درجه فارنهایت ( ۲۳-۳۰ درجه سانتیگراد ) – PH=6.0-7.0

اندازه : حداکثر تا ۱۲ اینچ ( حدود ۳۰ سانتی متر ) رشد می کند .

غذا : همه چیزخوار بوده ولی غذاهایی که در آنها از بافت جانداران استفاده شده را بیش تر دوست دارد . ( کرم خونی ، میگو و … ) هم چنین مکمل های گیاهی را نباید فراموش کرد .

حجم تانک : حداقل ۱۰۰ لیتر

لوچ های دلقک ماهیان اجتماعی بوده که علاقه ی زیادی به پنهان شدن در جاهای تاریک دارند و باید برای آنها مکان های مخفی شدن زیادی فراهم شود . یکی از عادات آنها اینست که خود را در گوشه ای از تانک به گونه ای قرار می دهند که تصور می کنید ماهیتان مرده یا در حال مرگ است .

آنها در آکواریوم به راحتی نگهداری می شوند ولی به آب نامرغوب خیلی حساسند . هم چنین چون آنها علاقه ی زیادی به پیدا کردن غذا از بین شن ها دارند و همیشه در کف تانک به دنبال غذا می گردند ، باید چند لایه شن در کف آکواریوم بریزید .

رفتار و سازگاری : یک ماهی خجالتی بوده و با بیش تر ماهی های هم اندازه ی خود و گیاهخوار سازگار است . حتی آنها گاهی اوقات با کوریدوراس ها هم گروه هایی تشکیل داده و با هم حرکت می کنند .

بیماری رایج : رایج ترین بیماری بین لوچ های دلقک سفیدک ( ایک ) می باشد که به همین دلیل قبل از انتقال آنها به تانک اصلی باید حداقل ۲ هفته در قرنطینه باشند تا از سالم بودن آنها اطمینان حاصل شود .

نکته : در آکواریوم دلقک ها نباید از بالا نور بتابد و تنها کمی نور مایل به تانک باشد تا قسمت هایی از تانک برای مخفی شدن آنها تاریک باشد .

لوچ های دلقک در صورت نگهداری مناسب تا ۵۰ سال هم عمر می کنند .

 

منبع:sepidkhushe



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان efext و آدرس efext.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com